Zw84a673v05ilbtrxn2h Untitled 1

چک‌لیست ضروری خرید یونیت

4 دقیقه زمان مطالعه

یونیت دندانپزشکی از اولین و مهم‌ترین تجهیزاتی است که هر دندانپزشک برای خرید آن اقدام می‌کند و هر مشکل جزئی و کوچکی در عملکرد آن موجب اختلال کلی در مطب می‌شود، بنابراین تهیه‌ی کیفیت مناسب و یونیتی مقرون به صرفه ضروری است. پرداخت هزینه‌ی نسبتاً زیاد جهت خرید یونیت سبب شده که دندانپزشکان معمولاً زمان زیادی را به بررسی و ارزیابی کیفیت برند محصول بپردازند اما حجم زیاد داده‌ها در این بستر موجب سردرگمی دندانپزشکان می‌شود. در این‌ مقاله به ارزیابی مهم‌ترین نکات قابل توجه برای خرید یک یونیت راحت و مقرون به صرفه می‌پردازیم. سنجیدن نکات ذیل و توجه عمده به این نکات در مقابل با جزئیات کم‌اهمیت‌تر طبق یک چک‌لیست ضروری خرید یونیت در انتخاب بهترین یونیت مطابق با نیازهای شما کمک‌کننده خواهد بود.

هزینه‌‌ پرداختی

از اولین و تا حدودی مهم‌ترین پیش‌‌شرط‌های خرید یونیت دندانپزشکی طبق چک‌لیست ضروری خرید یونیت تعیین میزان هزینه‌ی پرداختی می‌باشد. اما دقت کنید که خرید شما همیشه با ضرب‌المثل “هر چه‌قدر پول بدی، آش می‌خوری” هماهنگ نیست و بهتر است قبل از بررسی دقیق تمام نکات ذکر شده در این مقاله و توجه صرف به مبلغ خرید خود را انجام ندهید. در گام اول سعی کنید بودجه‌ی خریدی برای خود تعیین کنید.

کیفیت یونیت

کیفیت یونیت دندانپزشکی از آن نظر که با بیمار و دندانپزشک در تماس است، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یونیت مناسب باید واجد سیستم توقف اضطراری باشد تا در مواقع اورژانسی دستگاه سریعاً خاموش شود و ورودی‌های آب، هوا و برق سریعاً قطع شوند. سیم‌کشی الکتریکی یونیت نباید اکسپوز باشد و ولتاژ برق در مناطق تماس با بیمار/دندانپزشک نباید بیشتر از 24 ولت باشد. هم‌چنین وجود سیم متصل به زمین از ضروریات ایمنی یونیت دندانپزشکی می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، ساکشن و فیلتر ساکشن مناسب، سیستم شست‌وشوی شلنگ‌ها، داشتن قابلیت ضدعفونی اجزای جداشونده‌ی یونیت و … معیارهایی جهت تعیین یونیت مطلوب می‌باشد. در نهایت می‌توان بیان کرد که در صورت عدم وجود کیفیت قابل قبول یونیت موجب ضررهای مالی خواهد شد.

راحتی بیمار

یونیت دندانپزشکی اولین ابزاری است که در مطب برای بیمار جالب توجه است و بیمار به آن توجه می‌کند، لذا ظاهر جذاب و زیبای آن علاوه بر کیفیت مطلوب در اکثر موارد اهمیت بسزایی دارد. قطعات بیرونی که در دید بیمار هستند باید در بهترین وضعیت قرار داده شده باشند تا بیمار حس راحتی داشته باشد. صندلی متناسب با آناتومی بدن با تشک و متریال مناسب روکش صندلی بر آرامش و راحتی بیمار تاثیرگذار است. راحتی بیمار موجب رضایت و همکاری وی در درمان‌های دندانپزشکی و نتیجتاً درمان‌های موفق دندانپزشکی خواهد شد. شکل ظاهری و احساس راحتی بیمار در مطب و اختصاصاً یونیت دندانپزشکی -به عنوان عضو جدایی‌ناپذیر مطب- در مراجعات بعدی بیمار نیز تاثیرگذار است، چنان‌که بیمار رغبت بیشتری برای مراجعه به آن مطب طی درمان‌های بعدی خود خواهد داشت. گاهاً پیش آمده که بیماری در اثر راحت نبودن حین درمان از پیشبرد درمان خود و یا مراجعه‌ی بعدی به آن مطب اجتناب کند، در حالی که تنها با انتخابی صحیح در تجهیزات دندانپزشکی می‌توان از این مورد پیشگیری کرد.

راحتی دندانپزشک

بسیاری از دندانپزشکان پس از چندین سال کار بر بالین بیمار دچار بسیاری از دردهای مزمن در ناحیه‌ی گردن، کمر و دست خواهند شد. این آسیب‌ها علاوه بر پوزیشن صحیح بیمار و دندانپزشک توسط ارگونومی مناسب یونیت دندانپزشکی نیز کنترل می‌شود. در بهترین حالت دندانپزشک حین کار باید طبیعی‌ترین وضعیت خود را داشته باشد و کم‌ترین فشار بر ستون فقرات، شانه، آرنج و مچ دست دندانپزشک وارد شود. هم‌چنین دسترسی سریع‌تر دندانپزشک به لوازم و ابزار موردنیاز توسط طراحی مناسب یونیت مهیا می‌شود. هم‌چنین سرعت و سهولت دندانپزشک هنگام ارائه‌ی خدمات درمانی به آن وابسته است.

هم‌چنین یونیت باید طوری باشد که کار کردن و تنظیم کردن آن برای دندانپزشک در آسان‌ترین شیوه ممکن شود. کاربری نامناسب و ناسازگار موجب سردرگمی و نارضایتی دندانپزشک خواهد شد.

اجزای یونیت دندانپزشکی

امکانات جزئی یک یونیت دندانپزشکی بر سهولت و راحتی آن تاثیرگذار هستند و البته منطقاً با افزایش امکانات یونیت، قیمت‌های خرید نیزافزایش می‌یابد. از این امکانات می‌توان موتور اندو، موتور ایمپلنت، جرم‌گیر، مانیتور دندانپزشکی، دوربین داخل‌دهانی و … را نام برد. هر یونیت از چهار جزء اصلی تشکیل شده است:

  • صندلی: صندلی یونیت دارای دو موتور برای قسمت نشیمن و بالا و پایین کردن آن و دیگری برای جابه‌جایی پشتی است. هر یونیت علاوه بر امکان تعیین پوزیشن‌های مختلف، دارای قابلیتی تحت عنوان zero position برای تنظیم صندلی در پایین‌ترین حالت و تنظیم پشتی در زاویه‌ی 90 درجه و over position برای تنظیم صندلی در بالاترین حالت و تنظیم پشتی در زاویه‌ی 180 درجه می‌باشد.
  • چراغ: نور مناسب جهت ایجاد دید و دسترسی صحیح از اولین پیش شرط‌های درمان دندانپزشکی موفق است. شدت نور توسط دندانپزشک تنظیم خواهد شد.
  • کراشوار: قسمتی است که به بیمار امکان شست‌وشوی دهان می‌دهد. درون هر کراشوار لوله‌ای وجود دارد که آب را به داخل کاسه‌ی کراشوار می‌فرستد و کنترل آن توسط دندانپزشک در تابلت صورت می‌پذیرد.
  • جعبه باکس: می‌توان بیان کرد که هر یونیت با کنترل آب، هوا و برق کار می‌کند. کنترل این موارد توسط این جزء امکان‌پذیر خواهد بود.

خدمات پس از فروش

آخرین مورد قابل توجه در چک‌لیست ضروری خرید یونیت ارائه‌ی خدمات پس از فروش از دیگر موارد مهم برای تصمیم‌گیری در خرید یونیت‌های دندانپزشکی می‌باشد. یونیت‌های ایرانی خدمات پس از فروش متنوعی دارند اما در مورد یونیت‌های ساخت خارج از کشور باید به وجود تحریم‌ها و مسائل سیاسی و تاثیر آن‌ها بر خدمات پس ار فروش شرکت‌های واردکننده اشاره کرد.

نهایتاً تصمیم‌گیری جهت خرید یونیت دندانپزشکی با شماست. طبق اولویت‌ها و بودجه‌ی اقتصادی خود می‌توانید هر کدام از موارد بیان شده را سامان‌دهی کنید و یونیت مورد نظر خود را آگاهانه و با دقت کافی در وب‌سایت آکودنت بیابید. با توجه به اولویت‌هاتان، نظر شما در رابطه با یونیت انتخابی خودتان چیست؟ در مراحل انتخاب و خرید یونیت دندانپزشکی پشتیبانی آنلاین آکودنت به صورت حرفه‌ای در کنار شما خواهد بود.

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید
سبد خرید
0 موارد محصول
فهرست