13r7mvz5is6wkexca4yp

راهنمای خرید دوربین داخل دهانی

4 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای خرید دوربین داخل دهانی

آیا می‌دانید برای خرید دوربین داخل دهانی باید به چه مواردی توجه کرد؟

در حقیقت یکی از ابزارهای عالی برای مشاهده دقیق قسمت‌هایی از دهان، دوربین داخل دهانی است. این ابزار به دندانپزشک کمک می‌کند تا به راحتی تمام قسمت‌های دهان، حتی نقاطی که دسترسی به آن‌ها دشوار است، را معاینه کند.

پس در این مطلب خواهیم گفت:

  • دوربین داخل دهانی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • برای خرید این دوربین‌ها باید چه نکاتی را درنظر گرفت؟

تعریف دوربین داخل دهانی:

این دوربین‌ها، قلم‌های کوچک دیجیتالی هستند که تصاویر باکیفیتی از دهان بیمار را بدون درد، ناراحتی و حتی عارضه‌ای بر روی یک نمایشگر نشان می‌دهند. با این تکنولوژی، تشخیص، درک و توصیه بیشتر برای بیمار فراهم می‌گردد؛ در واقع دوربین داخل دهانی یک دوربین ویدئویی کوچک دستی است که علاوه بر گرفتن تصویر از دندان‌ها، آن‌ها را تا 25 برابر بزرگنمایی می‌کند.  درحالی که اندازه‌ آن چیزی در حدود یک آینه پزشکی است.

پس با این ابزار می‌توان مشکلاتی مانند رسوبات و جرم‌ها، پوسیدگی، ساییدگی، شکستگی و حتی خالی شدن دندان پرکرده را نشان داد.

در نهایت نتیجه می‌گیریم که، دوربین داخل دهانی ابزاری برای مشاهده قسمت‌های مختلف و پنهان دهان به وسیله یک ابزار کوچک به اندازه خودنویس است و تصویر دندان‌ها بر روی یک نمایشگر که بالای سر مریض قرار دارد، نماین داده می‌شود و کار را برای دندان‌پزشکان راحت می‌کند.

مزایای دوربین داخل دهانی:

باتوجه به تعریف این ابزار می‌توان گفت مهمترین مزیت استفاده از دوربین‌های داخل دهانی به شرح زیر است:

·         فراهم آوردن قدرت بزرگنمایی بهتر

این وسیله دارای قدرت بزرگ‌نمایی فوق‌العاده‌ای است، به گونه‌ای که دندان را تا 40 برابر بزرگتر از اندازه واقعی بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. پس می‌توان گفت با دارابودن این مزیت، دیگر هیچ اشتباهی برای دندان‌پزشکان وجود نخواهد داشت چراکه از چشمان تیزبین آن‌ها دیگر هیچ چیز پوشیده و پنهان نخواهد شد.

·         تعامل بیمار و دندانپزشک

این دستگاه باعث می‌شود تا تعامل بین بیمار و دندان‌پزشک بیشتر گردد و جنبه آموزشی به خود بگیرد، به این صورت که پزشک با چرخاندن آن در داخل دهان بیمار و صحبت درباره پوسیدگی‌ها، وضعیت فعلی و آینده آن اطلاعات بسیاری را در اختیار بیمار قرار می‌دهد. همچنین امکان پرسیدن سوال برای بیمار فراهم می‌شود که با دریافت پاسخ آن‌ها، اطلاعات بیمار افرایش می‌یابد.

·         فراهم آوردن بهتر ثبت و ضبط اطلاعات

با پیشرفت تکنولوژی، قطعا در ثبت اطلاعات پزشکی هم باید تغییراتی ایجاد و گزارشات کتبی طولانی که باعث اتلاف وقت می‌گردد، به پایان برسد. به همین منظور عکس‌ها می‌توانند جایگاه خوبی برای این موضوع باشندکه دوربین داخل دهانی این امکان را فراهم آورده است. همچنین اینگونه اطلاعات قابل اعتمادتر، کم اشتباه و با رزولیشن بالا هستند.

·         افزوده شدن به اعتبار دندانپزشک

در واقع با این ابزار پزشکی علاوه بر بودن پزشک در موقعیت شغلی خود، نقش یک مشاور هم ایفا می‌کند؛ زیرا افراد از توضیح دقیق پزشکان در درمان بیماری‌ها بسیار خوشحال می‌شوند و همین موضوع به افزایش اعتبار پزشک کمک می‌کند. در واقع به دلیل شفافیت اطلاعاتی و بار آموزشی، بیمار ارزش بالاتری را برای پزشک قائل می‌شود.

·         ادعای کمک‌کننده و عالی برای سازمان‌های بیمه

وجود تصاویر با کیفیت از روند درمانی بیمار، می‌تواند اثبات‌کننده بسیار خوبی برای شرکت‌های بیمه باشد تا حقوق آنان ضایع نشود و هیچ شک و شبه‌ای برای آن باقی نماند.

·         فراهم کردن سندسازی و مقایسه

یکی دیگر از مزایای دوربین داخل دهانی مقایسه هرچه بهتر روند درمانی بیمار در قبل و بعد از درمان است که با کنار قرارهم گرفتن آن‌ها، بیمار به وضعیت مطلوب فعلی خود دست می‌یابد.

اکودنت

راهنمای خرید دوربین داخل دهانی:

حال که با دوربین داخل دهانی، ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا شدید، به عنوان یک خریدار باید به موارد که در ادامه نام می‌بریم توجه ویژه‌ای داشته باشید. این موارد عبارت است از:

  • دارا بودن پورت USB

دوربین‌های داخل دهانی در دو نوع باسیم و بدون‌سیم هستند که باید به امکان داشتن پورت USB آن توجه کنید؛ چراکه این ویژگی باعث می‌شود تا پزشکان را در جابه‌جایی و همچنین حمل‌ونقل آسان‌تر یاری دهد. پس با درنظر گرفتن این گزینه، هزینه‌های غیر ضروری شما کاهش می‌یابد و می‌توانید با دارابودن 2 و 3 وسیله یک کلینینک بسیار بزرگ را به خوبی مدیریت کنید.

·         موقعیت دکمه ضبط

هنگام خرید دوربین داخل دهانی به این توجه کنید که موقعیت دکمه ضبط عکس و فیلم در جایی باشد که صرفه نظر از جهت دوربین، تصاویر شفاف و بدون لرزشی را بگیرد.

جالب است بدانید که برخی از این ابزارها دارای دکمه‌های تاچ هستند که باعث می‌شود علاوه‌بر از بین بردن فشردن دکمه، از تار شدن تصاویر و حرکت دوربین جلوگیری کند.

·         جنس بدنه و ساختار این ابزار

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام خرید توجه داشته باشید، جنس و بدنه دوربین داخل دهانی است که البته این مورد تاثیری در کیفیت عکس‌ها نداشته و بیشتر به افزایش طول عمر و بادوام بودن دستگاه کمک می‌کند. همچنین در این بخش باید وزن دوربین داخل دهانی هم درنظر بگیرید و این را بخاطر بسپارید گرچه دوربین‌های محکم‌تر، دوام بالاتری دارند اما این مساله با وزن این نوع وسایل رابطه مستقیمی دارد که ممکن است استفاده از آنها را خسته‌کننده سازد.

·         توجه به رزولیشن دستگاه

اگر می‌خواهید توانایی دوربین شما در ارائه هرچه بهتر اطلاعات تفکیکی، دسته‌بندی، درک جزئیات، الگو و بافت‌ها بالا باشد، این گزینه را در اولویت بالایی قرار دهید؛ چراکه از دست دادن میزان خاصی از اطلاعات بزرگ‌نمایی و تار نبودن آن، اهمیت بسیاری در حوزه‌ای مثل پزشکی دارد.

·         منبع نور

مدل‌هایی از دستگاه‌های دوربین داخل دهانی وجود دارد که مجهز به تکنولوژی LED هستند؛ در واقع این قابلیت، دندان‌پزشکان را قادر می‌سازد تا نور را بیشتر از میزان لازم برای بیمار ارائه دهند.

·         سازگاری با نرم‌افزارهای مطب

مورد دیگر در بیان راهنمای خرید دوربین داخل دهانی، توجه به سازگاری نرم‌افزارهای ارائه شده به همراه دوربین با نرم‌افزارهاو برنامه‌های تصویری مطب پزشکان است. در واقع باید یک پل ارتباطی بین آنها وجود داشته باشد.

·         قابلیت وایرلس

این ویژگی، آزادی عمل بیشتری به پزشکان می‌دهد بگونه‌ای که می‌توانند بدون محدود بودن در حرکت و دست‌پاگیر بودن سیم، تمام زوایای پنهان داخل دهان بیمار را بررسی کنند.

حال به دوربین داخل دهانی آشنا هستید…..

ما سعی کردیم تا با بیانی ساده، این ابزار را به شما معرفی کنیم و بگوییم هنگام خرید دوربین داخل دهانی باید به چه موراد توجه کنید؛ اما در پایان مطلب امروز می‌خواهیم یکبار دیگر ویژگی‌های این ابزار را برای شما دوستان بیان کنیم:

  • چرخش هد دوربین‌های داخل دهانی از 0 تا 90 درجه
  • پیوست عکس گرفته شده توسط این ابزارها به پرونده بیمار و تشخیص ساده هرگونه تغییر
  • معاینه دقیق و جزئی‌تر پزشک بخاطر داشتن قابلیت بزرگ‌نمایی

منتظر سوالات، نظرات و پیشنهادات شما عزیزان درخصوص این موضوع هستیم.

مطالب دیگری که ممکن است بپسندید
سبد خرید
0 موارد محصول
فهرست